Top 10 vitamine necesare femeilor – II

Top 10 vitamine necesare femeilor – II

Organismul tău are nevoie în fiecare zi de nutrienți, vitamine și minerale. Cele mai simple metode de a obține substanțele benefice sunt, bineînțeles, alimentele sănătoase.

Continuăm, așadar, lista cu vitamine esențiale femeilor:

Vitamina  B12

Lipsa vitaminei B12 din corpul nostru duce la pierderi de memorie, anemie și depresie. Pentru a preveni aceste condiții, adaugă ouă, pește, lapte și cereale suficiente în dieta ta.

Vitamina B9

Acidul folic este important pentru femei, în special în timpul sarcinii. Având suficientă acid folic în dieta ta,  ajuți la prevenirea unei afecțiuni numite defecte de tub neural la copilul tău.

Deficitul de acid folic se manifestă prin scăderi în greutate, tulburări digestive, inflamaţii în corp, palpitaţii, gingivită, dureri de cap, schimbări bruşte de dispoziţie, oboseală, eczeme şi paloare.

Acidul folic se găsește în legume cu frunze verzi, cereale integrale, citrice și ouă.

Vitamina E

Un alt antioxidant puternic, cum ar fi vitamina A, vitamina E reduce considerabil riscul apariţiei cataractei, a unor forme de cancer (gastrointestinal, pulmonar), asigură protecţia organismului împotriva dioxidului de azot (smogul), a radiaţiilor, chimioterapicelor şi a fumului de ţigară. De asemenea, menține sistemul imunitar sănătos. Vitamina E poate fi găsită în uleiuri vegetale, semințe, nuci și în cereale fortificate.

Vitamina K

Vitamina K este un nutrient esenţial care ajută la prevenirea hemoragiilor, afecţiunilor pielii, scade riscul de atac de cord, reduce riscul de menstruaţii abundente şi dureroase, împiedică formarea pietrelor la rinichi, te poate feri de greaţă, stări de vomă, osteoporoză, artrită şi alte afecţiuni ale oaselor. Pentru un aport de vitamina K consumă legume cu frunze verzi, fasole, ouă și carne.

Vitamina C

O funcţie importantă pe care o deţine vitamina C este aceea de a ajuta la creșterea producției de colagen, proteină esenţială a corpului omenesc, care contribuie la menţinerea ţesuturilor, ligamentelor, cartilagiilor şi tendoanelor.

Numeroase studii ştiinţifice atestă beneficiile unui aport optim de vitamina C, în special în prevenirea cazurilor de cancer, în întărirea sistemului imunitar, pentru grăbirea procesului de cicatrizare a pielii, reduce riscul de cataractă şi multe alte afecţiuni specifice apărute odată cu înaintarea în vârstă.

Vitamina C se găsește în citrice, cartofi, ardei gras,  pătrunjel, broccoli, conopidă, căpşuni și roşii.

Cu drag,

Déjà  Vu

Natura în mâinile tale!

Share with

Lasă un răspuns

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Niciun produs în coș.