Top 10 remedii la îndemână pentru Anxietate

Top 10 remedii la îndemână pentru Anxietate

Anxietatea este o stare afectivă caracterizată printr-un sentiment difuz de insecuritate, de neliniște, în legătură cu un pericol potențial sau perceput. În unele cazuri, pericolul care induce starea de anxietate nu este conștientizat de cel afectat, aceasta resimțind o stare de neliniște fără a putea numi pericolul față de care resimte această neliniște. Atunci când nu este conștentizată, anxietatea poate lua forma unor simptome exclusiv fizice, din această cauză, cei afectați putând ajunge să creadă că suferă de o afecțiune organică. Anxietatea resimțită exclusiv prin simptome fizice face parte din categoria tulburărilor psiho-somatice.

Anxietatea excesivă reprezintă o problemă foarte frecvent întâlnită în viața de zi cu zi. Aproximativ 25% din populație suferă de anxietate care ar necesita tratament într-o anumita perioadă a vieții lor, iar alți 25% au forme de anxietate mai puțin severe.Tulburările de anxietate includ anxietatea generalizată, fobia socială, fobiile specifice (ex. fobia de insecte, de spații deschise sau închise), atacul de panică, tulburarea obsesiv-compulsivă sau stresul post-traumatic.

anxietatea

Gestionarea anxietății este axată pe tehnici de relaxare care ușurează mintea.

#1: Ceaiul

Ceaiul, în special ceaiul verde, conține antioxidanți puternici, iar studiile recente au demonstrat capacitatea sa de a lupta împotriva bolilor cronice care afectează inima și metabolismul organismului.

#2: Exercițiile fizice

În timp ce sportul rămâne unul dintre cele mai bune activități pentru o viață sănătoasă, datorită efectelor sale de protejare a inimii, are efecte uimitoare și asupra sănătății mintale. Sportul este o modalitate excelentă de a consuma excesul de energie care alimentează anxietatea si stimulează producția de endorfine sau „hormonul fericirii”.

#3: Meditarea

Practicând-o 15 minute la începutul și la sfârșitul fiecărei zile, poți face minuni pentru anxietate. Studiile au arătat că meditația este o modalitate excelentă de a obține pacea și relaxarea interioară.

#4: Apa

Știai că deshidratarea poate provoca anxietatea? Diferite studii au constatat că neconsumând destulă apă se poate afecta funcția cognitivă – în special concentrarea și memoria, ducând la anxietate și oboseală. Dar, dincolo de zgomotul științei fizice, există ceva pașnic inerent în apă, care poate ajuta la ameliorarea anxietății și la stimularea păcii interioare – observată în studiile privind hidroterapia.

#5: Hrănește-te

Foamea poate fi de fapt una din multele cauze ale anxietății, ceea ce face acțiunea de a mânca o modalitate de relaxare. Cu toate acestea, consumul de alcool sau mâncarea în absența foamei (ca răspuns la anxietate) poate duce la creșterea în greutate și la mecanismele de combatere a stresului într-un mod nesănătos.

#6: Dieta sănătoasă

Să mănânci regulat (trei mese pe zi si doua sau trei gustări) poate fi o modalitate foarte bună de a rămâne în formă și sănătoasă, precum si evitarea foamei cauzatoare de anxietate. Studiile au constatat că o dietă sănătoasă poate regla stresul și anxietatea.

#7: Băile calde

Relaxarea după o zi obositoare se poate face cu o baie caldă, de obicei cu uleiuri parfumate sau lumânări pentru a crea un mediu liniștitor. Există studii diferite privind efectele de reducere a anxietății ale unei băi calde; unul dintre cele mai recent publicate studii a fost în 2014 și s-a concentrat pe anxietate la femeile gravide. O baie caldă la picioare însoțită de aromoterapia cu ulei de trandafir a reușit să reducă semnificativ anxietatea după zece minute.

#8: Scrierea

Scrierea este o mare priză pentru reducerea anxietății. Permite unei persoane să-și sorteze gândurile și poate oferi ordine și pace unei minți anxioase.

Scrierea expresivă poate avea beneficii pe termen lung asupra managementului anxietății prin reglarea echilibrului neural în creier.

#9: Masajul

Masajul terapeutic a fost în centrul a numeroase studii în ultimii ani, constatându-se  că această formă de terapie a fost capabilă să reducă anxietatea și să stimuleze relaxare. Majoritatea studiilor publicate s-au axat pe masajul care poate reduce stresul și anxietatea la persoanele care se pregătesc pentru intervenții chirurgicale (sau după intervenții chirurgicale!). Sau suferă de boli cronice cum ar fi cancerul. Pentru persoanele sănătoase, practicarea masajului regulat poate ajuta la ameliorarea stresului zilnic.

#10: Mergi în natură

Plimbarea prin natură este o modalitate excelentă pentru a scăpa de anxietatea pe care ne-o provoacă orașul. Poți vizita marea sau poți face o scurtă excursie prin pădure. Folosește-te de mediul liniștit pentru a-ți reduce anxietatea și pentru a-ți oferi timp pentru tine. Natura poate fi, de asemenea, un loc unde poți medita, scrie, face sport – în principial, activități care te vor ajuta să îți gestionezi anxietatea.

Share with

Lasă un răspuns

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Niciun produs în coș.