Fatigabilitatea: 8 Motive pentru care te simți mereu obosită

Fatigabilitatea: 8 Motive pentru care te simți mereu obosită

Sindromul de oboseală cronică este caracterizat prin oboseală sau extenuare severă, care împiedică efectuarea activităților normale, zilnice obișnuite. Mai există și alte simptome, dar cel principal este oboseala, care durează de cel puțin 6 luni.

Așadar, dacă suferi de fatigabilitate, poți avea următoarele semne și simptome:

  • Balonare, dureri abdominale
  • Dureri sau febră musculară
  • Lipsa motivației
  • Oboseală cronică
  • Dificultate în concentrare
  • Amețeală
  • Iritabilitate
  • Scăderea apetitului
  • Somnolență
  • Dispoziție proastă
  • Halucinații
  • Dureri de cap

Cauzele apariției sindromului fatigabilității pot fi:

  1. Lipsa exercițiilor fizice.

Fără exerciții fizice regulate, corpul tău se acomodează mai greu la diferitele niveluri de stres sau activități la care este supus. Diferite studii au arătat că unele dintre beneficiile exercițiilor fizice este chiar combaterea simptomelor oboselii.

  1. Nu bei destulă apă

Apa este o parte importantă a corpului tău; joacă un rol important în îndeplinirea proceselor normale ale corpului, iar lipsa ei duce la senzația de oboseală și slăbiciune. Fatigabilitatea, împreună cu amețeala și starea de confuzie sunt semne că ești deshidratată și ai nevoie de apă.

  1. Lipsa fierului în dietă

Lipsa fierului în organism este una dintre cauzele care duc la oboseală. De obicei, acest simptom se poate remarca la femei în timpul menstruației.

Încearcă să introduci în dieta ta alimente din care să îți iei aportul de fierc precum fructele de mare sau urzicile.

  1. Consumi prea multă mâncare de tip junk food

Acest tip de hrană este plină de zahăr și grăsimi procesate, neavând nutrienți. Astfel, nu ai de unde să îți iei enrgia pentru activitățile zilnice, intervenind imediat oboseala.

  1. Stai trează până târziu

Când stai trează până târziu sau ai un ciclu de somn dezordonat, distrugi ritmul natural al corpului. Astfel, te vei simți de-a lungul zilei somnoroasă și obosită, afectându-ți activitatea și complicându-ți în timp starea de sănătate.

  1. Sari peste micul dejun

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, pentru că așa cum e el, îți va fi și ziua. Așadar, dacă vei avea un mic dejun bun, împlinitor, plin de nutrienți, vei avea parte de energia necesară îndeplinirii activităților pe care ți le-ai propus. Și invers.

  1. Mediul dezordonat

Când mediul este zgomotos și aglomerat, poate provoca și oboseală. Într-un studiu publicat în 2007 privind copiii afectați de cancer, un mediu dezordonat a fost legat de numeroasele treziri pe tot parcursul nopții, care au fost asociate cu scoruri mai mari de oboseală comparativ cu copiii care au dormit pașnic în medii curate și liniștite. Studiul a concluzionat că locul în care dormi afectează foarte mult calitatea somnului și nivelurile de energie din timpul zilei.

  1. Încercarea de a fi perfectă

Perfecționismul este unul dintre factorii frecvent studiați în asociere cu oboseala. Un studiu realizat în 2007 a constatat legături semnificative între sindromul oboselii cronice și perfecționismul nesănătos. Cercetătorii au descoperit că persoanele diagnosticate cu sindromul oboselii cronice au avut un scor mai mare la măsurarea nevrozității și perfecțiozității în comparație cu persoanele sănătoase. Acest studiu arată că sănătatea mintală joacă un rol important în oboseală și în diagnosticul sindromului de oboseală cronică.

Așadar, fatigabilitatea, o boală a secolului nostru, mai poate fi tratată revenind la modul de viață simplu, pe care strămoșii noștri l-au urmat cu sfințenie. Prin urmare, revenirea la origini este calea spre sănătate fizică și mentală.

În articolul următor vom vorbi despre alimentele care ne ajută în combaterea sindromului oboselii cronice.

Cu drag,

Déjà  Vu

Natura în mâinile tale!

Share with

Lasă un răspuns

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Niciun produs în coș.