Fatigabilitatea: 8 Alimente prin care să combați Oboseala

Fatigabilitatea: 8 Alimente prin care să combați Oboseala

Dacă în articolul anterior am discutat despre fatigabilitate și motivele pentru care ai o stare constantă de oboseală, astăzi vom vorbi despre alimentele care ne ajută să înlăturăm această oboseală continuă.
Să începem:
1. Fasolea
Fasolea este o legumă sănătoasă, bogată în micronutrienți ca potasiu, magneziu, acid folic, fier și zinc – substanțe care îmbunătățesc energia și imunitatea. Fasolea este, de asemenea, o bună sursă de polifenoli sau antioxidanți, care, de asemenea, scapă corpul de toxine și poate ajuta la reducerea oboselii și la îmbunătățirea nivelului de energie.
2. Bananele
Bananele sunt o modalitate excelentă de a ajuta la combaterea oboselii prin menținerea nivelului crescut de potasiu. Aceste fructe reprezintă o bună sursă de compuși bioactivi precum fenolii, carotenoizii și fitosterolii – antioxidanții care stimulează imunitatea organismului și ne protejează de boli. Bananele sunt, de asemenea, excelente în prevenirea oboselii și a slăbiciunii musculare, un simptom al hipokaliemiei sau al unor niveluri scăzute de potasiu.
3. Ceaiul verde
În 2015, a fost publicat un studiu care s-a concentrat asupra polizaharidelor din ceaiul verde, în special ceaiul verde Ziyang, care ar putea ajuta la combaterea oboselii. Studiul a constatat că ceaiul verde a fost capabil să îmbunătățească nivelul de energie a organismului, în mod specific activitatea în mușchi, prezentând o acțiune semnificativă împotriva oboselii.
4. Spanacul
Am menționat anterior că o dietă scăzută în fier ar putea provoca oboseală, iar adăugând astfel surse de alimente bogate în fier în mesele dvs. zilnice, ar putea ajuta la combaterea acesteia. Spanacul este o sursă de hrană bogată în fier pe care o puteți adăuga ca parte a mesei. Desigur că nu numai spanacul te poate ajuta să combați nivelul scăzut de fier și oboseala, trebuie să îl suplimentezi și cu alte legume și fructe.
5. Ouăle
Ouăle sunt destul de celebre pentru conținutul ridicat de proteine, în special albușurile de ou. Vei auzi adesea povestiri despre consumul de albușuri brute de ou dimineața dacă dorești să îți construiești mușchii. Cu toate acestea, știai că albușurile de ou pot ajuta și la oboseală? Peptidele albe din ou au caracteristici antioxidante și anti-oboseală semnificative.
6. Cafeaua
În mod moderat, cafeaua este un impuls excelent dimineața. Majoritatea oamenilor nu pot funcționa fără ceașca de cafea la micul dejun, dar trebuie să fii atentă cu această băutură, mai ales dacă suferi de hipertensiune arterială. 400 de miligrame de cafeină pe zi sunt mai mult sau mai puțin sigure pentru adulții sănătoși (o ceașcă de cafea are aproximativ 100 de miligrame de cofeină). Dacă ai de gând să ai și alte surse de cofeină pe parcursul zilei, rămâi la o cană de cafea dimineața pentru a-ți oferi un impuls energetic.
7. Merele
Un studiu publicat în 2005 cu privire la mere sau reziduurile din cidru de mere și suc, a constatat că extractele au reușit să îmbunătățească rezistența prin îmbunătățirea forței și a greutății musculare. Deși nu există studii care să lege merele de oboseală, studiile au arătat că merele sunt bogate în vitamine și minerale, care ajută la combaterea bolilor cronice și detoxifierea organismului, ceea ce poate ajuta în cele din urmă la nivelurile de energie și oboseală.
8. Migdalele
Migdalele sunt o sursă bună de magneziu, un nutrient esențial pentru funcția inimii, a mușchilor și a rinichilor. La fel ca hipokaliemia, persoanele afectate de hipomagneziemie sau de nivele scăzute de magneziu pot prezenta oboseală severă și probleme musculare. Dacă îți prepari acasă mesele, încearcă să adaugi migdale în ceea ce servești pentru a îmbunătăți aportul de magneziu.

 

Cu drag,

Déjà  Vu

Natura în mâinile tale!

Share with

Lasă un răspuns

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Niciun produs în coș.