Alimentele alcaline: beneficii

Alimentele alcaline: beneficii

Încerci să ții o dietă alcalină?

Este mai ușor atunci când știi care alimente te ajută să ajungi și să stai într-o stare alcalină. O regulă generală este că poți mânca aceste alimente fără să îți faci griji cu privire la orice efect acid pe care îl vor avea, deși unele sunt mai alcaline decât altele.

Dieta alcalină este bazată pe ideea că excesul de acid din organism duce la apariția bolilor, iar alimentele alcaline ne ajută să combatem această aciditate nocivă. În mod tradițional, dieta alcalină nu conține carne, lactate, cereale sau cofeină și se bazează pe consumul în proporție de 80% pe alimente cu efect alcalin asupra pH-ului nostru.

Unul dintre lucrurile pe care oamenii nu le cunosc destul de bine este faptul că organismul are nevoie de alimente alcaline. Atunci când mâncarea consumată este digerată ea se transformă în ceva „cenușă”, iar aceasta este acida sau alcalină, în funcție de nivelul de fosfor, magneziu, calciu, potasiu și sulf pe care alimentele îl au. Tot acest proces este menit să stabilească echilibrul pH-ului din sânge.

Legume alcaline: sfeclă, broccoli, conopidă, țelină, castravete, salată, ceapă, mazăre, ardei, spanac, ridichi, dovleac, cartofi noi, salată verde, usturoi, vinete, andive, varză, chilli, asparagus.

Fructe alcaline: mere, banane, toate fructele de pădure, pepene galben și roșu, aronie, struguri, lămâie, portocale, piersici, pere, avocado, nucă de cocos proaspătă, grepfrut.  Deși ar putea părea că citricele ar avea un efect acidifiant asupra organismului, acidul citric conținut are de fapt un efect de alcalinizare în corp.

Cereale și leguminoase: știr, mei, linte, soia, Kamut, orez brun, fasole.

Semințe: migdale, semințe de in, de susan, de floarea-soarelui.

Condimente alcaline: scorțișoară, turmeric, curry, ghimbir, muștar, sare de mare, sare de Himalaya, busuioc, coriandru, pătrunjel.

Ulei: de in, de avocado, de cocos.

Mărul, portocala și banana – consumate dimineaţa pe stomacul gol – au efect alcalin, însă consumate seara vor produce senzaţia de arsură la stomac. Mai mult decât atât, mâncate corect, aceste fructe aduc beneficii unice sistemului imunitar, cresc producţia de imunoglobuline care protejează împotriva virusurilor.

Există dovezi că dacă nu mâncăm alimente producătoare de acid – respectiv proteinele animale ​​(carnea și brânza), făinoasele și dulciurile cu zahăr – putem preveni formarea pietrelor la rinichi, putem obține oase și mușchi puternici, ne îmbunătățim sănătatea inimii și funcția cerebrală, reducem durerile de spate și minimizăm riscul de cancer de colon și de diabet de tip 2.

Cu drag,

Déjà  Vu

Natura în mâinile tale!

Share with

Lasă un răspuns

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Niciun produs în coș.