9 Motive pentru a Începe să Alergi în fiecare zi

9 Motive pentru a Începe să Alergi în fiecare zi

Grecii antici spuneau: „Dacă vrei să fii puternic – aleargă. Dacă vrei să fii frumos – aleargă. Dacă vrei să fii inteligent – aleargă.” și se pare că au dreptate.

Desigur, alergarea în sine nu te va ajuta să lași toate necazurile în urmă și va trebui să consulți medicul înainte de a începe să te pregătești pentru un maraton. Dar dacă alergatul devine o parte din rutina ta, vei observa cu siguranță unele schimbări pozitive. Este o modalitate frumoasă – și cea mai mare parte liberă – de a se potrivi. Nu necesită o mulțime de echipamente speciale (doar investiția în pantofi de alergare decenți), sau să fii membru al unei săli de sport.

Iată cu ce te ajută alergarea dacă o introduci în programul tău:

  • Alergarea îți întărește inima și crește numărul de celule roșii din sânge. Inima ta, ca mușchi, devine mai puternică.
  • Capacitatea mușchilor de a folosi oxigenul crește, de asemenea. O inimă bine antrenată pompează cantități mult mai mari de sânge pe ciclu. Iar când fluxul sanguin crește, la fel se întâmplă și în consumul de oxigen. Toate țesuturile și organele din corpul tăuprimesc mai mult sânge, îmbogățit cu oxigen și nutrienți.
  • Scapi de stres. Corpul tău acumuleaza reziduuri din toate tensiunile nervoase și oboseala din timpul zilei. Pentru a scăpa de ea, trebuie să transpiri bine, iar alergarea este perfectă pentru această sarcină.
  • Când depui efort, corpul tău eliberează hormoni speciali numiți endorfine. Acestea sunt numite „hormoni de fericire”. Și pentru un motiv bun: când concentrația de endorfine din sânge crește, vei simți un ușor sentiment de euforie.
  • Activitatea mintală crește. În timp ce faci jogging, creierul tău vine de multe ori cu soluții creative la problemele dificile, aparent, toate de la sine. Totul este datorat oxigenului, care ajută sistemul nervos central – inclusiv creierul – să funcționeze mai activ.
  • Îmbunătățește imunitatea prin creșterea nivelului de globule roșii și a hemoglobinei din sânge. În același timp, reduce colesterolul din sânge, reduce foametea și îmbunătățește motilitatea intestinală. Împreună cu îmbunătățirea metabolismului, toate acestea conduc la normalizarea greutății corporale.
  • Timpul zilei nu contează. Dimineața, când nivelurile hormonale sunt ușor mai mari decât de obicei, jogging-ul va acționa ca o ușurare și te va ajuta să revii la normal. Alergarea după o zi de lucru seara, pe de altă parte, te va ajuta să te relaxezi, să te reîncărci, să reduci senzația de foame și, mai târziu, să adormi ca un prunc.
  • Studiile arată că alergarea ajută la regenerarea parțială a celulelor hepatice.
  • De asemenea, alergarea regulată poate avea efecte pozitive asupra sistemului musculo-scheletic. Este benefică dpentru persoanele în vârstă, deoarece previne boala articulară degenerativă sau osteoartrita.
Share with

Lasă un răspuns

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Niciun produs în coș.